Grafika informacyjna - "pacjent ma prawo do" - opis tekstowy dostępny poniżej obrazka

Pacjent ma prawo do (opis z grafiki powyżej):

  1. Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
  2. Informacji o swoim stanie zdrowia;
  3. Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielająca świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego staniem zdrowia;
  4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
  5. Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  6. Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
  7. Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
  8. Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  9. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
  10. Opieki duszpasterskiej;
  11. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie;

 

Rzecznik Praw Pacjenta

Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

 

Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:

800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 20.00

 

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:

ul. Młynarska 46,

01-171 Warszawa,

www.bpp.gov.pl

Sekretariat:

tel.: (22) 532 - 82 - 50
fax.: (22) 532 - 82 - 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przyjęcia interesantów w Biurze:

Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00

 

Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta